Sužinokite apie gydymą mantromis
Mantros yra labai senas gydymo metodas. Mantros, kurios minimos šiame kontekste, yra kilusios iš Tibeto medicinos ir dvasinės praktikos tradicijų. Jas naudoti yra paprasta, jos ypač efektyvios ir yra netrukdomai pasiekiamos kiekvienam, nepaisant amžiaus, lyties, etininės kilmės ar dvasinių įsitikinimų.
Šiame puslapyje yra pateikiama informacija apie tibetietišką gydymą mantromis – taip, kaip jo moko ir perduoda gyd. Nida Čenagtsang. Šios mantros, savo ruožtu, buvo perduotos gyd. Nidai kaip dalis ilgos žodinės ir rašytinės tradicijos, daugiausiai kildinamos iš Ngakpa linijos, kurios laikytojas yra ir pats gyd. Nida.
Šio puslapio tikslas yra trumpai paaiškinti apie mantrų naudojimą ligų gydyme, taip pat – palaikant ir subalansuojant sveikatą. Visi besidomintys šia sritimi gali sužinoti, kaip gauti šiuos mokymus ir kaip nedelsiant pradėti juos naudoti gydant save ir kitus.
Visi mokymo kursai yra organizuojami TTTMA kartu su Ngak-Mang Institutu.
Kas tai yra – gydymas mantromis?
Tibetietiškas gydymas mantromis yra galinga gydymo forma, kuri remiasi visų fenonomenų tarpusavio susietumo filosofija. Ši fenomenų tarpusavio susietumo idėja teigia, jog visi Visatos fenomenai yra neatskiriamai tarpusavyje susiję: nė vienas objektas, asmuo ar įvykis negali egzistuoti izoliuotai; kiekvienas veiksmas, mintis ar įvykis daro įtaką kitiems egzistuojantiems fenomenams. Suvokdami tarpusavio susietumo idėją, mes tampame mūsų realybės bendraautoriais ir galime įtakoti svarbius gyvenimo aspektus, taigi, ir sveikatą. Šiuos metodus mes galime naudoti siekdami išgydyti energijos sutrikimų pasėkmes, pavyzdžiui – traumas ar ligas.
Šiuolaikinė fizika patvirtina tai, ką senosios kultūros žinojo jau seniai – energija ir forma yra tarpusavyje susijusios; jos tiesiog yra skirtingi universaliųjų elementų išraiškos būdai.
Tradicinė Tibeto medicina šiuos universalius elementus (arba potencialumus) vadina Penkiais elementais. Pačioje subtiliausioje formoje šie Penki elementai atlieka psicho-fizinę funkciją, kuri energizuoja protinius, emocinius ir dvasinius mūsų būties aspektus, o savo grubesniu aspektu formuoja mūsų fizinės egzistencijos pagrindus. Tradicinė Tibeto medicina naudojasi penkiais elementais ir jų objektais – forma, garsu, lytėjimu, skoniu ir kvapu.
Gydymas mantromis ypatingą dėmesį skiria garso energijai kaip gydymo mediumui. Tibetietiškas gydymas mantromis naudoja senas ir slaptas mantras: kai kada apimant natūralius garsus, o kai kada naudojant senuosius sanskrito ir tibetiečių kalbos žodžius.
Kas yra mantra?
Mantra yra gryna garso energijos forma. Garsas yra svarbiausia ir gryniausia manifestacija, turinti begalinį potencialą. Todėl mantrų kartojimas yra būdas sujungti ir valdyti labai specifines subtilias energijas. Tibetietiškas gydymo mantromis metodas tai naudoja gydymo tikslais.
Mantra yra sanksrito kalbos žodis, kilęs senovės Indijoje. Tiesiogine žodžio prasme terminas “mantra” reiškia “apsaugoti protą nuo kentėjimo ir ligos”. Tibetietiškas terminas yra Ngak (Tib. sNgags), o praktikuojantysis šį gydymo būdą vadinamas Ngakpa. Dažnai žmonės, girdėdami žodį “mantra”, sieja šį terminą su budizmo ar induizmo religijomis, o pačias mantras – su maldos formomis. Taip yra todėl, kad šiuose regionuose mantrų energija yra naudojama, siekiant dvasinių tikslų. Tačiau yra ir kitas mantrų naudojimo tikslas, apie kurį, deja, yra žinoma mažiau. Gydymo mantromis tikslas – naudoti specifines mantras ligų gydymui. Įvairiems fiziniams ir protiniams sutrikimams gydyti yra naudojamos skirtingos mantros.
Kaip veikia gydymas mantromis?
Mantrų gydomasis efektas yra įmanomas dėl visų fenomenų tarpusavio susietumo.
Tradicinėje Tibeto medicinoje gydymo tikslas niekada nėra vienakryptis (kaip tai yra Vakarų medicinoje). Kiekvienas organas ar tam tikras kūno taškas turi sąsajų su daugeliu kitų įvairių ir tarpusavyje susijusių taškų. Todėl Tibeto medicina – vietoj to, kad paprasčiausiai orientuotųsi į vieną – apima kelis taškus: pagrindinę probleminę vietą ir su ja susijusius centrus, taip pat įvertina ir jų tarpusavio ryšius.
Tibeto medicinoje manoma, jog liga atsiranda, kai sutrinka sublitioji energija. Gydymas mantromis naudoja garso energiją kaip vaistą, padedantį atstatyti sutrikimą, išgydyti pačią priežastį, taip pat – susijusius ir ilgalaikius faktorius, o ne vien tik simptomus.
Kam yra naudojamos mantros?
Yra šimtai mantrų, skirtų gydymui. Kai kurios jų yra skirtos konkretiems atvejams: viduriuojant, vėmiant, esant vidurių užkietėjimui, užklupus virusui, slogai, infekcijai, iškilus spuogams, kaulų lūžių atvejais, gimdymo metu, esant kraujavimui iš atviros žaizdos.
Taip pat yra mantros, skirtos labiau bendriems atvejams: pilnųjų organų (širdies, plaučių, kepenų, blužnies, inkstų) negalavimams; tuščiųjų organų (šlapimo pūslė, skrandis, gaubtinės žarnos) sutrikimams; juslių sutrikimams (regėjimas, klausa); skausmo palengvinimui.
Yra mantrų, kurios subalansuoja tris skysčius (vėją, tulžį ir gleives). Tibeto medicinoje šie trys skysčiai yra laikomi trimis gyvybinėmis energijomis kūne; ligos atsiranda dėl šių elementų disbalanso.
Žinomos ir mantros, skirtos „Šimtui ligų“. Tibeto medicina teigia, kad visos ligos yra skirtingų bazinių energijų sutrikimų priežastis. Šios mantros turi galios išgydyti visas problemas; jos efektyvios sergant keliomis sunkiomis ligomis ar tais atvejais, kai ligos priežastis nežinoma.
Svarbūs mantrų pavyzdžiai yra šie:
Dorje Gotrab - ‘Mantra of the Indestructible Armour’ arba “Nesunakinamų šarvų mantra”
Pawa Dru Nga - ‘Mantra of the 5 Warrior Symbols’ arba “Penkių kario simbolių mantra”
Bat Shima - ‘Mantra of the Four Powers of Destruction’ arba “Keturių naikinančių jėgų mantra”
Ką reiškia mantrų perdavimas?
Mantrų pasakymas garsiai ir yra mantrų perdavimas. Tai įmanoma, nes mantros yra garso energijos formos. Klausydamiesi kaip kartojama mantra, įgyjame galių patys patirti gydomąjį efektą bei gydyti kitus žmones.
Tradiciškai mantras mokiniui perduoda Mokytojas. Paprastai Tibete perdavimas yra trejopas procesas:
- Mokytojas žodžiu paaiškina mokymus, Khrid, suteikia labai detalias instrukcijas kaip šią praktiką reikia atlikti.
- Mokytojas perskaito tekstą, suteikia Lung’ą. Mokiniai gauna perdavimą klausydami ir girdėdami. Taip per garsą Mokytojas ir mokinys užmezga ypatingą ryšį.
- Mokytojas atlieką specifinį įgalinimo ritualą vang (Tib. dBang), suteikiant galią ir teisę atlikti praktiką. Vadžrajanos mokykloje tai yra laikoma svarbiausiąja viso perdavimo dalimi dalimi.
Gydymo mantromis tradicijoje šis procesas yra gerokai paprastesnis ir apima tik vieną iš aukščiau paminėtų dalių. Ypatingai svarbu tai, kad mokinys girdėtų Mokytoją kartojant mantras. Šio proceso dėka garso vibracija atskleidžia ne tik gydančias galias (ne tik pačios mantros), bet ir visą sukauptą visos perdavimo linijos išmintį, kurią buvo sukaupę ankstesnieji linijos laikytojai.
Tie, kas šio perdavimo ir ryšio su energija neturi, negali gauti visų teikiamų naudų, net jei kartotų mantrą daug sykių. Mantros naudojimas be perdavimo gali neduoti jokių rezultatų ar, atvirkščiai, gali duoti neigiamus rezultatus.
Gydymo mantromis efektas gali būti stebinančiai galingas, o kartais ir giliau siekiantis nei vaistų daromas efektas. Gydymas mantromis visada duoda greitus rezultatus, kurie tampa akivaizdūs tais atvejais, kai buvo naudojami įvairūs vaistai, tačiau rezultatų nebuvo pasiekta.
Kokia yra gydymo mantromis kilmė?
Gydymas mantromis yra praktikuojamas tūkstančius metus. Metodas susiformavo ankstyvajame Tibete, Mongolijoje ir Indijoje.
Patys pirmieji gydymo mantromis šaltiniai yra randami Bon tradicijoje Tibete. Bon pažodžiui reiškia ‘kuris kartoja mantras’. Taip pat yra mantrų, kurios atsirado induizmo ir budizmo tradicijose. Paprastai meditacinės praktikos mantros yra laikomis ‘uždaromis”, turint omeny, kad jos yra perduodamos tik praktikuojančiajam pasekėjui. Tačiau gydomosios mantros tokio apribojimo neturi. Visi besidomintys gali gauti gydančiųjų mantrų perdavimą.
Pirmasis istorinis šaltinis, nurodantis, kad mantros buvo naudojamos gydymo tikslais, randamas garsiame Tibeto tekste “Bum Shi” (liet.: “Daug žodinių gydymo instrukcijų”). Šio teksto autorius yra Chebu Trishe, pirmasis Tibeto gydytojas. Jis tėvas buvo Shenrab Miwoche, filosfinės Bon tradicijos įkūrėjas, gyvenęs prieš maždaug 3900 metų. Buda Šakjamunis taip pat pedavė daugybę gydymo mantrų sutroje, pavadinimu „Zhang Dus“ („Mantrų rinkinys“) prieš 2500 metų.
Be šių istorinių asmenybių, Tibete gyveno ir praktikavo daug aukštą realizaciją pasiekusių meistrų, kurie perdavė savo gydymo mantras. Ši „spontaniško mantrų atradimo“ praktika dar vadinama Terma (pažodžiui – „paslėptas lobis“) ir buvo praktikuojama Tibete tiek Bon, tiek budizmo pasekėjų daugiau nei tūkstantį metų. Žymieji tertonai (gTerton) (tertonai – asmenys, kurie atskleidė paslėptus lobius) yra Dranpa Namkha, Sangje Lingpa, Dorje Lingpa, Padma Lingpa, Mingyur Dorje ir Dudjom Lingpa.
Kaip mantros naudojamos gydyme?
Mantros naudojamos gydant save arba kitus. Tradiciškai nurodomi šeši mantrų naudojimo metodai. Konkretus metodas priklauso nuo ligos pobūdžio ir specifinio mantros veikimo būdo. Bendru atveju mantra yra kartojama tam tikrą kiekį kartų, kad būtų suaktyvinta jos galia; tuomet kaip mediumas naudojamas kvėpavimas, kuris simbolizuoja garso esmę ir todėl turi subtiliąją garso energiją. Tai gali būti daroma keliais būdais:
Ngak Chu. Vandens mantra. Iškvepiama į vandenį, kuris yra naudojamas.
Ngak Mar. Sviesto mantra. Iškvepiama į sviestą, kuris naudojamas arba kuriuo yra gydoma probleminė sritis.
Tsa Ngak. Druskos mantra. Iškvepiama į druską, kuri yra naudojama gydant probleminę sritį. Kai kada druska gali būti pakaitinama arba atšaldoma ir tada naudojama.
Ngak Phu. Iškvėpimo mantra. Rankos yra patrinamos viena į kitą ir mantra yra iškvepiama į jas, tada rankos dedamos ant probleminės vietos.
Chag Ngak. Metalo mantra. Karštas metalas yra naudojamas tam, kad būtų sukurta gydomoji galia.
Ngak rDo. Akmens mantra. Iškvepiama į karštus akmenis, kurie yra dedami ant probleminių vietų.
Gydymo mantros yra labai įvairios ir gali būti naudojamos įvairiausiais būdais, kurie čia nepaminėti. Kai kada praktikuojantysis gali kartoti mantras, o pacientas skatinamas klausyti mantros garso. Kai kada specifinės kūno vietos gali būti aktyvuojamos ant jų skirtingomis spalvomis užrašant pačias mantras. Mantros gali būti nešiojamos kaip amuletai, saugantys nuo ligų; kai kurios mantros gali būti užrašomos ant ryžių popieriaus ir suvalgomos, taip gydant iš vidaus; smilkalai, kurie buvo suaktyvinti mantrų dėka gali būti deginami, taip išvalant erdvę ar gydymo tikslais. Paprastai visi Tibeto vaistai ir smilkalai būna įgalinti mantromis.
Kaip gydymas mantromis susijęs su Tibeto medicina?
Tibeto medicina yra natūralistinis medicinos mokslas, kreipiantis dėmesį į trijų skysčių balansą (vėją, tulžį, gleives). Taip pat – subtilias energijas, kurios veikia ir palaiko fizinį kūną. Kai šie trys elementai yra subalansuoti, protas ir kūnas yra sveiki. Kai yra šių elementų disblansas, pasirodo liga.
Tibeto medicina turi du esminius tikslus:
- ligos prevencija – per sveiką dietą ir tinkamus gyvenimo būdo įpročius;
- ligos gydymas – kai liga jau pasireiškia.
Tradicinėje Tibeto medicinoje yra taikomi šie baziniai gydymo metodai:
- Gydomoji dieta;
- Gyvenimo būdo veiksnių keitimas;
- Vaistų vartojimas;
- Išorinės terapijos taikymas.
Kai kuriuose tekstuose gydymas mantromis laikomas penktuoju metodu.
Gydymas mantromis gali būti naudojamas kaip savarankiškas metodas arba gali būti derinamas su bet kuriuo aukščiau paminėtų metodų, taip sustiprinant jų efektą.
Kai gydymas mantromis naudojamas kartu su dieta, mantros gali būti naudojamos įgalinant maistą, skirtą gydymo tikslams arba siekiant išvalyti užterštą maistą. Mantros gali būti sakomos namuose, taip sukuriant jaukesnę gyvenamąją erdvę, ar darbo vietoje, siekiant pagerinti bendravimą ir padidinti veiklos efektyvumą. Užrašytos mantros gali būti naudojamos kaip amuletai, saugantys nuo nelaimingų atsitikimų, sužeidimų. Mantros gali būti naudojamos kartu su augaliniais vaistais. Tiesą sakant, gaminant tradicinius Tibeto medicinos vaistus yra kartojama daug mantrų, taip įliejant garso energiją į šiuos sudėtingus augalų ir mineralų derinius. Mantros gali būti naudojamos ir taikant išorinės terapijos metodus, tokius kaip Ku Nye masažas, akupunktūra, gydymas karščiu, gydymas taurėmis ar dedant šiltus akmenų bei augalinius kompresus.