Gydymas Mantromis ir Džud ši

Džud ši – “Keturios Tibeto medicinos tantros”, parašytos VIII amžiuje Yuthok Yonten Gonpo, vadinamo Tibeto medicinos tėvu, yra laikomos esminiu tekstu tradicinėje Tibeto medicinoje. Šiame tekste yra daug nuorodų į gydymą mantromis, taip pat nurodoma daug mantrų specifiniams sutrikimams gydyti.

Daugiausiai nuorodų į gydymą mantromis randama trečiojoje tantroje – Mennag rGyud – “Žodiniame perdavime”:

79 dalis nurodo į gydymo mantromis metodo naudojimą, dvasinį gydymą ir dvasinius ritualus, naudojamus Tibeto medicinoje.

80 dalyje kalbama apie tokius sutrikimus kaip epilepsija ir insultas, kuriuos Tibeto medicina mano esant neigiamų planetų įtakų pasekmėmis. Gydant šias ligas naudojamos mantros. Suteikiama daug mantrų, kurios gali būti įsimenamos, kartojamos, dedamos ant kūno ar net užrašomos ant sienų. Kitais atvejais, mantros gali būti garsiai kartojamos ir iškvepiamos į smilkalus, kurie vėliau yra deginami ar geriami su vandeniu, siekiant gydomojo efekto.

Šioje dalyje taip pat kalbama apie gydomąjį efektą, derinant mantras ir mudras.

Didžioji dalis gydymo metodų, apie kuriuos kalbama šioje dalyje, yra priskiriami mantroms.

81 dalis mini gydymą mantromis, gydant sutrikimus dėl Chu Ser (‘Geltonas skystis’ – limfos skystis).

33 dalyje kalbama apie skydliaukės gydymą. Šis dalis pateikia specialias mantras šiai problemai spręsti. Gydant skydliaukę, yra nurodomi konkretūs vaistai, išorinė terapija (šildymas, kraujo nuleidimas), tai pat pat – ir gydymas mantromis. Sakoma, kad gydymas mantromis yra ypatingai veiksminas skydliaukės gydymo metodas.

54 dalyje nurodoma, kaip spręsti šlapimo laikymo problemą. Duodama speciali mantra inkstų akmenų šalinimui. 

76 dalis yra skirta pediatrijai. Nurodoma, kad dėl vaikų ligų yra kaltos 15 rūšių dvasios, provokuojančios vaikų sveikatos sutrikimus. Ginančios mantros, amuletai, mantros-amuletai, mantrų kartojimas ir kiti ritualai, sakoma, padeda išgydyti šias ligas.

77 skirta vaikų gimimui. Joje nurodoma į šiltus kompresus, mantras su Ghi, kad gimdymas būtų lengvesnis.

Pabaigos tantroje – Phyis ma rGyud – 12 dalyje – nurodomos žolinių vaistų formulės. Čia pasakojama kada ir kokios žolės yra renkamos bei ruošiamos, kokios mantros yra kartojamos, kad vaistai būtų įgalinti.

Visi medicinos preparatai yra ruošiami kartojant mantras. Geras tokio proceso pavyzdys yra “Penkių garudų piliulės”, kurios ruošiamos kartojant penkias skirtingas Garudų mantras.

Antroji tantra – Shad rGyud  – “Aiškinančioji tantra” teigia, kad kvalifikuotas gydytojas privalo suprasti Dharmą, taip pat turi ugdyti Bodhičitos požiūrį, nuolat praktikuoti Medicinos Budos praktiką ir kasdien kartoti mantras.

Visa ši informacija yra pateikiama siekiant parodyti, jog gydymas mantromis yra integrali Tibeto medicinos dalis. Visi didieji Tibeto gydytojai siekė išsaugoti ir išplėsti gydymo mantromis metodus.